Träningspass i kalmar

Idag blev det ett träningspass i R-måla, vilken hund jag har. Förra gången vi var hos Annelie så var vi på ett fält och skulle träna Gozzi, men det som hände var nästan inget. Gozzi nosade lite försiktigt och när jag menar försöktigt så är det väldigt försiktigt. Men till saken hör att jag inte förstod vad som hände just den gången eftertsom GOzzi oftast kör på i 190 och så bara nosa, nosa, sakta, sakta????? Den nya Gozzi??? Men så var inte fallet eftersom jag var och körde ett pass på ängen igår och då var det inte bara nosa sakta, nosa sakta. Tillbaka till fältet i R-måla, samma denna gången, nosa nosa, sakta sakta. Vad är det som händer? Jag tror att det är vildsvinen som strosat runt på fältet, pappa trodde det var en fasan som legat och vilat sig. Jag tror på vildsvinen. Han övervägde varje steg han tog, lyfte tassen sakta upp och sakta ner igen.


Nosa, nosa, sakta, sakta.......

Har du något svar?

:-))

Kommentarer
Postat av: Johanna och hundarna

Eftersom han är fågelhund så tror jag på fasan. Hade det varit vildsvin tror jag att raggen eller så hade varit rest. ?! Men jag bara gissar!

2009-10-31 @ 07:36:47
Postat av: Fia

Håller nog med föregående skrivare, häftigt att se deras nosarbete in action. Kram kram

2009-10-31 @ 18:21:50
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jeg har opplevet mange ganger at bikkjene blir nølende og forsiktige når det lukter noe de synes er skummelt, så jeg går for vildsvin.

2009-10-31 @ 23:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0