Från arkivet

Hittade en bild på Gozzi i mitt lilla arkiv som Åke gjorde till mig för några år sedan, tycker den är så fin och den säger så mycket om Gozzi.



Idag har det hänt hur mycket som helst. Det har inte varit Gozzis dag kan man säga. På morgon promenden så råkade det gå en skadad fågel framför oss och Gozzi tyckte att det bästa hade varit att avsluta fåglens lidande, men det tyckte inte Gozzis matte. Så vi gick därifrån, lite svårt att gå med en kopplad hund på två ben. Inte nog med detta, det fanns massor av kaniner i parken och detta gjorde att Gozzi inte hade tid att uträtta sina behov.
Medan jag var på möte så satt Gozzi i bilen och väntade på sin långpromenad han blivit lovad. Långpromenade gav många tillfälle till träning som gick lysande. Men när vi nästan var hemma så sprang en katt ut mitt framför en bil, Gozzi axade från noll till hundra, bilen panikbromsade för katten, jag fick stopp på Gozzi  men råkade trampa honom på höger bakben. Gozzi pep till lite men satte sig ner. När vi sedan skulle gå där ifrån hoppade han på tre ben. Jag klämde och tryckte lite men han visade inget ömmande. Men han fortsatte hoppa på tre ben. Han la sig i korgen då vi kom hem och surade lite, men nu på kvällsrunda så var det "nästan" som vanligt igen. Det konstiga var att Gozzi brukar inte jaga katter, så vi får se om han gör om det igen med tanke på att han hade ju inte koll på att det var jag som trampade honom.
:-)

Kommentarer
Postat av: Fia

Underbar bild, så vacker och fin. Jisses vilken Gozzidag. Så skönt att det blev bättre med benet på hoppehunden. Ha en skön helg, Kramar Fia

2009-11-06 @ 17:01:23
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0