Långpromenader

Snö igår och regnblask idag. Som ni säkert redan vet så föredrar jag snö. Det är mycket jobb just nu men lite träningstillfälle hinner vi med. Två långrundor hann Gozzi med igår. Jimmie tog första rundan på nästan en mil och så blev det en nästan lika lång runda med Emmie, Andreas och mig. Emmie kom på förslaget att hon och Andreas skulle gömma sig och Gozzi leta. Emmie tog med min vante som skulle bli belöningen vid upphittandet. Jag fortsatte vägen fram medans E o A tog av in i skogen. Gozzi kollade lite konstigt på mig och undrade nog va de skulle ta vägen. Sedan vände vi och efter en stund så släppte jag där vi hade skilts åt och det tog inte lång stund innan min vante kom tillbaka något dreglig och en överlycklig hund som stussade av glädje. Gozzi älskar att leta upp familjemedlemmar.

Idag ligger han i sin korg och det är inte utan att jag förstår att han inte är sugen på att gå ut så länge det regnar.

 
Gozzi nosar runt vid sjökanten

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härlig träning med gosig belöning... Trevlig helg till dig Lotta.. Kram Fia

2009-03-27 @ 23:59:18
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0