Värdens bästa Gozzi

Idag var det dax att utmana ödet. Vi tog oss ner till harstället och där tränade vi kontaktövning. Massor av fåglar som skriande flög fram och tillbaka, men Gozzi var koncentrerad på mig. Det dröjde inte länge innan första haren dör upp. Gozzi satt helt stilla tyst som en mus kollade lite på mig och lite på haren. Gozzi var lös och jag sa "stanna kvar", kopplet hade jag kvar i handen, ihoprullat till en bra kast boll. Jag gick två steg åt höger och då satte haren fart, men min duktiga Gozzi satt kvar utan pip och gnäll. Lyckliga matte lekte lite med Gozzi innan kopplet åkte på och vi gick hemåt i solgasset.

Bara en bakdel som drog denna gång.

Det gäller att inte ligga och fotografera blommor när hararna ploppar upp som svampar ur gräset.
:-)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Duktiga Gozzi, låter så härligt när träningen blir så bra, kram Fia

2009-06-13 @ 00:49:14
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0