Grattis SnyggGozzi på 5-års dagen

Den 15/7 2004 föddes det en liten valp på Ugglevägen. Matte och husse var lite oroliga för den lilla valpen som vägde enligt dem mindre än de andra. De tittade på varandra och undrade hur de skulle kunna lämna denna lilla valpen ifrån sig. Veckorna gick och den lille valpen växte och han fick till att börja med heta Nutten. När fem veckor gått hade alla valpar blivit tingade, utom just lille Nutten. Matte och husse hade bestämt sig för att behålla en valp men det skulle vara en tik. Det var då jag kom in i bilden. Jag ringde till Annica och undrade om hon möjligtvis hade någon valp kvar och med någon viss tvekan i rösten sa hon att de hade en kvar. Hon skickade en bild till mig och visst var han söt den lille gossen, men jag tycke han var för ljus. Jag ville ha en mörk valp. Min kompis Tina sa att han kommer att mörkare med tiden. Tänk va rätt hon hade. Efter någon vecka så ringde jag till Annica och sa att jag ville ha valpen, A o Y hade vant sig vid tanken att den lille Nutten nu skulle flytta.
Då kom dagen när Annelie och jag fick träffa "kärt barn med många namn" Nutten, Gutten, Gossen, Garp och så då Gozzi. Vilken sötnos, men inte var han liten och nu är han nog störst av alla valparna.
ETT STORT TACK till A o Y för att det var just jag som fick köpa den lille valpen.


Gozzi kom på andra plats i en fototävling.

När jag frågade den blivande 5-åringen igår vad han önskade sig på födelsdagen blev svaret. Öland, MF(mattefritt) och några löptikar. Öland och MF kunde jag gå med på, men inte några löptikar. Eftersom nu Gozzi är rätt så sällskaplig av sig så blir det nog bara Öland som erbjuds.

Grattis till Gozzis syskon på 5-års dagen och hoppas ni får en bra dag.

:-))

Kommentarer
Postat av: Johanna och Gänget

Grattis i efterskott!!

2009-07-17 @ 00:03:02
URL: http://vovvenviggo.blogg.se/
Postat av: Annica Åström

Ja, bättre kunde det inte ha blivit. Gossi fick en supermatte och jag fick en underbar vän. Grattis Gossi!

2009-07-22 @ 10:22:33
URL: http://vassfjarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0