Sommarträning 2006

Uppfödaren Annica, jag och våra hundar Gozzi och Ella var på jaktträning i Väla utanför Borås sommaren 2006. De hade haft regn vid de andra träningshelgerna men vi hade vädergudarna med oss. Tur vad det för att Gozzi ville inte apportera fågel som träningsledarna slängde i från en båt, så det var bara för mig att springa i och locka med Gozzi. Som ett fån stod Gozzi och kollade på mig som ropade, lockade och hoppade upp och ner i vattnet. Men till slut gav han med sig och skuttade ut i vattnet, tog ett tag om fågeln och så sprang vi upp på land, jag före och Gozzi efter. Jag hade min mobil i fickan som jag glömde i min iver att få Gozzi att apportera. Jag plockade isär mobil och la den i ett fönster för att torka och konstigt nog fick jag den att fungera ytterliga ett år.

       

Foto: Annica Åström


Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

haha du är rolig du!

2009-01-13 @ 20:54:12
URL: http://minisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0