Kallt om tassarna

När jag kom hem från jobbet på morgonen var det  minus 14 grader, så när vi gick lilla morgon kissrundan så hoppade Gozzi på tre ben och ibland på två och så växlade han ben i luften. Såg rätt så kul ut, men jag skulle inte vilja gå barfota ute i denna kylan. Under dagen steg temperaturen och vi passade på att busa lite på ängen, jag fick ta med Helge för att inte alla spår av vilda djur skulle locka med än leken med matte. Tog med min kamera oxå för att se om det gick att fota lite, men hur kallt var inte det då om fingrarna. Gozzi svarta huvud är ju inte det lättaste att fota i snöljuset och solen som ligger lågt. Men några bilder blev det.



Helge, ensam, liten och frostig.



Tjohoooooooooooooooooooo



Där var du ju....




Gozzi gillar att busa med Helge.



.....och så vilar vi lite.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt det ser ut, vintern när den är som bäst. Kram och sov så gott / Fia

2009-01-06 @ 00:32:13
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Johanna och Viggo

Bushunden!

2009-01-06 @ 20:20:19
Postat av: Line Ørmen

Stakkars Helge. Det så kaldt ut. :-)

2009-01-08 @ 13:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0