Träningsresultat

Jag är så nöjd!!!!!! Idag fick jag det bevisat, att träningen gett resultat. Jag har i flera veckor nu tränat Gozzi på att gå bakom när han börjar nosa ivrigt på ett spår. Tanken har varit att han bara ska få spåra när jag har bestämt när och var. Har man en jaktintresserad hund så vill jag inte att han ska springa iväg så fort han får viltkänning, eller börja dra och slita i kopplet. Man vet ju aldrig om det har gett resultat förrän man ställs inför en situation då gärna med djuret och inte bara spåret. Ikväll skulle jag och Gozzi gå för att hämta Linnea som lekte med en kompis en bit bort.  När vi kom ner till den lilla vägen som går genom skogen sprang det ett rådjur framför oss som kom från vårt håll. Gozzi börjar nosa ivrigt och dra i kopplet, jag säger "nej" och Gozzi går bakom mig utan tillsägning och så blir han lugn nästan genast. Oh, va glad man blir.

Gozzi blir glad när solen skiner.(jag me)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0