Hur tokigt kan det bli.


Bättre en Gozzi i havet, än en hare i ån.

Igår kväll när vi var på väg hem från sista kiss-o-b rundan så passera vi en liten bro innan vi kommer ut till stora vägen. Jag går och pratar med Emmie i telefonen när jag ser något komma susande i en jädrans fart på bron mot oss. Vi befinner oss just i början på bron. Gozzis hals blir lång som på en giraff samtidigt som små gruffande ljud börjar att komma från magtrakten. När hopparen upptäcker oss så gör han en stopp likande manöver som får klorna att rispa i marken och mot oss kommer en slirande hare. Gozzis ögon ligger nog kvar på bron. Bara några få dm från oss får haren fäste igen och springer till halva bron samtidigt som jag hör Emmie i luren frågande "hör du vad jag säger, eller!!!!". Vet ni vad som händer, haren försöker hoppa ner i ån. Tänkte ta livet av sig. Jag försöker tala om för Emmie vad som händer samtidigt som den steppande hunden vid min sida stålsätter sig för att sitta kvar på sin plats.
Haren kommer på att man kan fortsätta på andra hållet och det var ju tur att det inte lurade någon fara där, för då hade det fått bli ån som sista utväg.

Kommentarer
Postat av: Fia

Sicken hare, tur det gick bra. Kram och ha en bra helg...

2009-04-24 @ 20:02:48
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0