Hartass

När Gozzi och jag kom fram till stugan på Öland tog vi en härlig cykeltur till skogen. Vi fick cykla en bra bit på vägen innan vi kunde sväng av in i skogen. Gozzi var duktig och höll sig så som vi tränat då vi började cykla när han var 1½ år. Han får inte springa framför och inte bakom, utan frambenet ska vara vid pedalen. I morgon kväll ska vi cykla igen, men då ska vi ner till havet för att ta nya foton när Gozzi springer i vattnet.
Men nu måste jag berätta vad som hände idag. När vi hade cyklat nästan till det stället vi skulla svänga av in i skogen så stannade  vi för det kom bilar, det är trångt för vägen är smal. När bilarna kört förbi så fortsatte vi att gå i stället. Jag var i andra tankar som vanligt och var lite ouppmärksam på Gozzi. Rätt som det var kände jag kopplet glida ur min hand och Gozzi var en hartass från  haren som suttit och tryckt i vägdiket.  NEJ, säger jag och Gozzi stannar och sätter sig ner. Tittar efter haren som skuttar iväg. Helt lungt sitter han kvar medans jag plockar upp kopplet och så fortsätter vi som om inget hade hänt.
PAFF, nej då!
Ni skulle bara veta vad vi jag är STOLT.

Gozzi hjälper till att flisa ved hos Annelie och Andreas.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna och Sting

Duktiga killen!

2009-04-13 @ 21:58:26
Postat av: Line Ørmen

Det er jeg også. Stolt av Gozzi og Lotta!

2009-04-16 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0