Piff och Puff

Som ni alla vet och själva sett på julafton, har Pluto det inte lätt med Piff och Puff när julgranen ska fixas. Jag lovar er att de är vekligen så retfulla som Pluto tycker. Där vi bor har alltid funnits mycket ekorrar, små, stora, bruna, svarta och som sagt mycket retfulla. Har inte tänkt så mycket på just det sista innan, men nu vet jag. För några dagar sedan skulle jag greja lite i garaget och Gozzi låg på garageuppfarten, jag hade honom i koppel eftersom det brukar gå hundar med tillhörande matte förbi och jag ville inte riskera att han springer ut på vägen. Jag hörd att Gozzi började bli lite otålig, så jag gick ut för att kolla, då såg jag Piff och Puff springa upp i granen. Jag tog tillfället i akt och insåg att jag hade ett kanontillfälle för träning, bort med koppel samtidigt som jag beordrade Gozzi att stanna kvar. Jag gick bort till garaget igen och ställde mig bakom dörren, det tog inte många sekunder innan Piff och Puff visade sig, Gozzi for upp skällande och efter, jag ut från garaget samtidigt som jag skrek stanna. Gozzi stannade och kom tillbaka och så började vi om från början. Denna gång med bättre resultat,  jag bakom dörren och Gozzi på garageuppfarten, när korrarna åter visade sig. Gozzi höll på att krypa ur skinnet, men låg kvar när de började skutta och tramsa sig framför honom. Rätt som det var sprang den en korren iväg och när han kom tillbaka hade han en grankotte i handen som de började kasta emellan sig. Gozzi och jag hade nog lika stora ögon inför det vi såg, jag kunde nästa se hur de skrattande höll sig för magen när de retades med Gozzi. Att de medvetet ville narra Gozzi är jag nu helt säker på.



Kortet är taget när W och jag är ute på en liten promenad, som tur var så hade jag kamera med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0